Heziketa edo hezkuntzaren mundua ez da bi gehi bi lau direla edo baleak ugaztunak direla irakastera mugatzen. Hezkuntzaren mundua eskolako lau paretetatik haratago doan zerbait delakoan gaude. Egia da garrantzitsua dela matematika, ingurumena, ingelesa...ikastea. Baina aipatutako ezagutza guzti hauek gainazalean geratzen dira, eta landu beharrekoa ikasleen sakona da ( autoestimua, elkartasuna, hezkidetza, jarrera kritikoa...), askotan hutsunez beterik egon ohi den sakontasun hori. Umeek oinarrizko baloreak barneratzea ezinbestekoa da, baita beraien buru eta gorputzarekin gustora sentitzea eta norberaren autokontzeptu baikorra edukitzea. Guzti hau, pausuz pausu landu egin beharreko bidea den arren, bide honetan aurrera egiten asko laguntzen dute aisialdi egoki eta eraginkorrak edota eskolaz kanpoko hainbat ekintzak. Eskolaz kanpoko ekintzak anitzak dira : kirolak, pintura, antzerkigintza...Kirolekin adibidez umeek denetan onena izan beharrean, garrantzitsuena norberaren onena ateratzea dela ikasi dezakete. Pinturak sarritan hitzen bidez adierazteko gai ez garen emozio edo sentimenduak azaleratzeko aukera ematen digu. Antzerkigintzak berriz lotsen, aurreiritzien, beldurren...mundu ilun horretatik aldentzen ditu umeak eta beraien gorputza eta burua hobeto ezagutzen laguntzen die. Beraz, argi ikus daiteke umeen aisialdia umeek ondo pasatzeko baino helburu gehiago lortzeko erabil daitekeela.
Gainera, zoritxarrez gaur egungo gizarte honetan umeak gero eta indibidualistagoak eta itxiagoak bihurtzen ari dira. Aktibo izatetik pasibo izatera pasa dira eta errutinak umeen ilusioa irentsi duelakoan gaude. Gero eta ume gehiago dira arratsalde osoa telebistari begira edo Play Stationetik begirada kendu gabe egoten direnak. Pasibotasun horren ondorioz, gorputza ez garatzeaz gain, burua ere ez dute garatzen. Honela, gizarteak eta batez ere komunikabideek eskeintzen duten guztia inbututik irensten dute, ezer ere mamurtu gabe, pentsamendu edo jarrera kritikoa eduki gabe. Horrez gain, ume hauek sozializatzeko arazoak izaten dituzte gerora eta nerabezaroan asko sufritzen dute, frustrazioa nagusitzen da beraiengan gainontzekoekin harremanak izateko zailtasun handiak dituztela ohartzen direnean. Beraz, eta arazoak konpontzea baino errazagoa arazoak ekiditea edo saihestea dela jakinik, eskolaz kanpoko ekintzak primerako irtenbideak dira gaur egungo umeek etorkizun hurbil batean aipatutako arazorik izan ez ditzatzen .
Oso garrantzitsua da ere aipatzea umeak beraiek izan behar direla beraien aisialdian zein motatako eskolaz kanpoko ekintza egingo duten erabakitzen dutenak. Guztiz kaltegarria da erabaki hau gurasoek hartzea eta beraien seme-alabei eskolaz kanpoko ekintza zehatz bat egitea inposatzea. Era honetan lortuko den bakarra umeak ekintza horrekiko gorrotoa sentitzea da, umea gogoz kontra zerbaitetan aritzearen emaitzak inoiz ere ez dira baikorrak izango. Aldiz, umeak berak erabakitzen badu bere aisialdian zein ekintza burutu nahi duen, ekintza horrekin asebeteta sentitzeko aukera izango du, disfrutatzeko aukera izango du. Gainera, gustora ari garen zerbaitetan aritzeak gure autoestimua hobetzea dakar. Norberak bilatu behar du mundu honetan norbere tokia, norbera da norbere nortasuna eraiki behar duena. Norbere tokia bilatzea eta norbere nortasuna eraikitzea ezinbestekoak dira umeak oinarri sendo bat edukitzeko.
Beraz, eta laburbilduz, aisialdi eraginkor batek ( eskolaz kanpoko ekintzak, udalekuak...) itzelezko onurak izan ditzazke umearengan, bai onura fisikoak, baita psikologikoak ere. Beraz, aisialdi hau aberaztea eta umeen eskura jartzea hezkuntzaren munduan parte hartzen dugun guztion ardura da. Ezer gutxirako balio baitu umeek teilatua disdiratsua edukitzea ( nota onak atera, ikasgelan aditasuna mantendu, esanekoak izan...), baldin eta umeen oinarri eta zutabeak ahulak ( autoestima baxua, besteekin harremantzeko arazoak, autonomiarik eza, pasibotasuna...) badira. Hala ere, argi eduki behar dugu umeak beraiek direla beraien aisialdiko protagonista nagusi eta beraz, hezitzaileok ( guraso, irakasle...) ekintza eta esperientzia berriak bizitzera animatu ahal ditugula, baina inoiz ere ez behartu. Norberak margoztu behar baitu norbere kuadroa eta guk, hezitzaileok, kuadro hori margozteko dauden koloren anitzak erakustea dugu helburu, gero umeek beraiek aukera dezaten beraiek gustokoen duten kolorea.
Hona hemen aisialdiaren eta eskolaz kanpoko ekintzen gaia jorratzen duten hainbat webgune interesgarri (RSS) :
Gainera, zoritxarrez gaur egungo gizarte honetan umeak gero eta indibidualistagoak eta itxiagoak bihurtzen ari dira. Aktibo izatetik pasibo izatera pasa dira eta errutinak umeen ilusioa irentsi duelakoan gaude. Gero eta ume gehiago dira arratsalde osoa telebistari begira edo Play Stationetik begirada kendu gabe egoten direnak. Pasibotasun horren ondorioz, gorputza ez garatzeaz gain, burua ere ez dute garatzen. Honela, gizarteak eta batez ere komunikabideek eskeintzen duten guztia inbututik irensten dute, ezer ere mamurtu gabe, pentsamendu edo jarrera kritikoa eduki gabe. Horrez gain, ume hauek sozializatzeko arazoak izaten dituzte gerora eta nerabezaroan asko sufritzen dute, frustrazioa nagusitzen da beraiengan gainontzekoekin harremanak izateko zailtasun handiak dituztela ohartzen direnean. Beraz, eta arazoak konpontzea baino errazagoa arazoak ekiditea edo saihestea dela jakinik, eskolaz kanpoko ekintzak primerako irtenbideak dira gaur egungo umeek etorkizun hurbil batean aipatutako arazorik izan ez ditzatzen .
Oso garrantzitsua da ere aipatzea umeak beraiek izan behar direla beraien aisialdian zein motatako eskolaz kanpoko ekintza egingo duten erabakitzen dutenak. Guztiz kaltegarria da erabaki hau gurasoek hartzea eta beraien seme-alabei eskolaz kanpoko ekintza zehatz bat egitea inposatzea. Era honetan lortuko den bakarra umeak ekintza horrekiko gorrotoa sentitzea da, umea gogoz kontra zerbaitetan aritzearen emaitzak inoiz ere ez dira baikorrak izango. Aldiz, umeak berak erabakitzen badu bere aisialdian zein ekintza burutu nahi duen, ekintza horrekin asebeteta sentitzeko aukera izango du, disfrutatzeko aukera izango du. Gainera, gustora ari garen zerbaitetan aritzeak gure autoestimua hobetzea dakar. Norberak bilatu behar du mundu honetan norbere tokia, norbera da norbere nortasuna eraiki behar duena. Norbere tokia bilatzea eta norbere nortasuna eraikitzea ezinbestekoak dira umeak oinarri sendo bat edukitzeko.
Beraz, eta laburbilduz, aisialdi eraginkor batek ( eskolaz kanpoko ekintzak, udalekuak...) itzelezko onurak izan ditzazke umearengan, bai onura fisikoak, baita psikologikoak ere. Beraz, aisialdi hau aberaztea eta umeen eskura jartzea hezkuntzaren munduan parte hartzen dugun guztion ardura da. Ezer gutxirako balio baitu umeek teilatua disdiratsua edukitzea ( nota onak atera, ikasgelan aditasuna mantendu, esanekoak izan...), baldin eta umeen oinarri eta zutabeak ahulak ( autoestima baxua, besteekin harremantzeko arazoak, autonomiarik eza, pasibotasuna...) badira. Hala ere, argi eduki behar dugu umeak beraiek direla beraien aisialdiko protagonista nagusi eta beraz, hezitzaileok ( guraso, irakasle...) ekintza eta esperientzia berriak bizitzera animatu ahal ditugula, baina inoiz ere ez behartu. Norberak margoztu behar baitu norbere kuadroa eta guk, hezitzaileok, kuadro hori margozteko dauden koloren anitzak erakustea dugu helburu, gero umeek beraiek aukera dezaten beraiek gustokoen duten kolorea.
Hona hemen aisialdiaren eta eskolaz kanpoko ekintzen gaia jorratzen duten hainbat webgune interesgarri (RSS) :
Ø http://sustatu.com/1142872152
Ø http://www.gaztetxoak.com/
Ø http://antzerkia.blogspot.com/2008/08/antzerkia-hezkuntza-baliabide-egokia_27.html
Ø http://www.txatxilipurdi.com/euskal-herriko-aisialdia/
Ø http://amaiamancisidor.blogspot.com/2008/01/aisialdi-eskolak.html
Ø http://revista.consumer.es/web/es/20051001/actualidad/informe1/
Ø http://www.guiainfantil.com/educacion/escuela/actividades_extra/index.htm
Ø http://bebesyembarazos.com/actividades-extraescolares-mas-recomendables/
Ø http://www.guiainfantil.com/401/los-beneficios-del-teatro-para-ninos-y-ninas.html
Ø http://www.bizkaie.biz/orokorra.php?atala=2&id=2940&sec=27&fecha=2010-01-11
Ø http://www.gaztetxoak.com/
Ø http://antzerkia.blogspot.com/2008/08/antzerkia-hezkuntza-baliabide-egokia_27.html
Ø http://www.txatxilipurdi.com/euskal-herriko-aisialdia/
Ø http://amaiamancisidor.blogspot.com/2008/01/aisialdi-eskolak.html
Ø http://revista.consumer.es/web/es/20051001/actualidad/informe1/
Ø http://www.guiainfantil.com/educacion/escuela/actividades_extra/index.htm
Ø http://bebesyembarazos.com/actividades-extraescolares-mas-recomendables/
Ø http://www.guiainfantil.com/401/los-beneficios-del-teatro-para-ninos-y-ninas.html
Ø http://www.bizkaie.biz/orokorra.php?atala=2&id=2940&sec=27&fecha=2010-01-11
No hay comentarios:
Publicar un comentario