80. Hamarkadan
Ugaritu egiten dira formazio-ikastaroak eta mintegiak begiraleen etengabeko prestakuntza sustatzeko. Proeiktuak eta jarduerak modu landuago batez antolatuko dira; Programazioa, plangintza, ebaluaketa
Oro har, aisialdiko talde ezberdinek azaltzen zuten "egonezina" azpimarra daiteke, horrek dituen alde positiboenak nabarmenduz. Eskaut taldeetan, parrokiako taldeetan nahiz talde laikoetan gertatzen ari ziren mugimenduak aisialdiaren zabalkunde eta garapenaren seinale eta ondorio lirateke. Denek bilatzen zuten helburu berbera; haur eta nerabeen aisialdia helburuz nahiz eduki hezitzaile sendoarekin hornitzea.
Gero eta jolastoki gehiago antolatzen hasi ziren( ludotekak, haurrentzako liburutegiak...), batez ere hiri giroko tokietan. Bertan beldur anitzak sortzen dira kalearen inguruan; drogak, lapurretak edo koadrilen arteko biolentzia esate baterako. Giro horretan kalea haurrak egoteko leku ezegokia eta arriskutsua bilakatzen da.
90. Hamarkadan
XX. mendeko azken hamarkadak eragile eta eskaintzaren dibertsifikazio zabala ekarriko du. Aisialdi hezitzailearen ibilbide historiko honen hasieran (70.hamarkadan) zegoen hutsunea azpimarratzen bagenuen, egun, aisiaren esparruan dagoen eskaintzaren ugaritasuna da azpimarratu beharrekoa.
90. hamarkadan egon diren berririk esanguratsuenak hauexek dira; Lehendabizi, joera berriak aurkituko ditugu betiko aisialdiko taldeen baitan. Gainera, kale-animazioarako talde eta enpresa txikiak sortzen dira aisialdiko taldeen begiraleen ekimenez.
Udako jardueretan zabaldu egiten da eskaintza udaleku espezializatuekin (ingelesa, informatika edo kirol baten trabatzeko antolatuak)
Baina 90. hamarkadan dagoen berrikuntzarik adierazgarriena ikastetxei dagokiena da; eskolaz kanpoko jardueren antolaketak gero eta garrantzi handiago hartuko du. LOGSE legearen eskutik, ikastetxe bakoitzean definitu beharreko proiektu hezitzaileak ingurune sozial hurbilean txertatzeko borondatea azalduko du, beti ere, hezkuntza integrala eskaintzeko asmoz. Beherakada demografikoak eta, ondorioz, haurrak eta gurasoak erakartzeko dagoen lehiak, zerikusi zuzena du ere ikastetxe ezberdinetan zabalduko den hezkuntzako eskaintza osoa eta zerbitzu osagarriak eskaintzeko joerarekin.
Aisialdiko ekimen publikoak eta jarduerak horiek duten presentzia gero eta garrantzitsuagoa baldin bada ere, eragile horien parean sortu berri den beste kategoria baten protagonismoa azpimarratu beharko da; enpresa pribatuena, hain zuzen ere.
Orain arte aipatutakoa laburbilduz, azken hamarkadetan aisialdiak bizi duen garapena ikusgarria izan dela esan daiteke, agertu diren dinamika berriak, protagonista berriak, asmo eta helburu berriak anitzak izanik.
No hay comentarios:
Publicar un comentario