Aisialdia

"Aisialdia askatasun prozesu bat da non jasotzaileek jarrera zabala, askea eta konpromezuz beteta duten errealitatea eraikitzen den bitartean".

miércoles, 27 de octubre de 2010

Aisialdiaren historia

70. Hamarkadan

Haur eta nerabeentzako , aisialdia kalean ibiltzeko denbora zen ; jolasteko, lagunekin egoteko edota abenturak asmatzeko denbora zen. Garai hartako aisialdiaren inguruan zeuden halburuak eta nahiak haurrak lagunak egitearekin eta auzoan egotearekin lotuta zeuden. Kaleko jarduera horietaz aparte, beste bi esparru edota eragile nagusitzen ziren garai hartan: Alde batetik, elizaren inguruan sortutako taldeak eta, bestetik, kirola eta zenbait kultur jardueraren inguruan garatutako ekimenak.
Kalean eta inguruan antolatzen zenaz aparte, aisialdiaren inguruan burutzen ziren bestelako ekimen batzuk aipatu beharko lirateke, besteak beste kirola eta zenbait kultur jarduera.
Kirola ohiartzun handiko jarduera izan da betidanik. Salbuespen asko egonda ere, kirola edozeinek egin zezakeen aisialdiko jarduera litzateke eta aztertzen ari den hamarkadan ere haur eta nerabeen aisialdian garrantzia hartuz joan zen. Kirol batzuk beste batzuk baino zabalduago egongo dira beti eta bertan parte hartzeko aukerak kirol batetik bestera oso ezberdinak izan dira.
Kirol munduaz gain, hainbat kultur jarduera aipatu beharko lirateke 70.hamarkadan aisialdiaren inguruan zegoen eskaintzaren azterketa osatzeko. Hala nola, musika, dantza eta atzerriko hizkuntzak.
Aipatutako esparru zabal honen aurrean aukera asko agertzen ziren, baina horrekin batera zenbait mehatxu eta ahulezi agerian gelditzen ziren; besteak beste, bitarteko material falta eta, batez ere aisialdiaren inguruan mugitzen ziren antolatzaileen esperientzia eta formazioaren gabeziak.

70. hamarkadaren amaiera eta 80. hamarkadaren hasiera

Udaleku eta kanpamentuen antolaketak giza baliabide eta azpiegitura antolatzaileekin aisialdiko talde edo klub egonkorrak sortarazi zituen. Garai hartan ilusio eta gogo handiko momentua bizi zen osatzen ari zen aisialdirako eskaintza eta mugimenduaren inguruan. Zentzu horretan aldaketa nagusia aisialdiko taldeen osaketan kokatu zen, ordura arte intuitiboki eta era informal batean lanean aritzen ziren zenbait talde era antolatuan osatzera eta funtzionatzera pasatu baitziren.
Aisialdia, denbora librea izatetik, landu eta garatu beharreko denbora izatera pasatzen da, hots, aisialdia bera helburu bat izatetik beste helburu batzuk lantzeko bitartekari garrantzitsua bilakatzen da.
Helburua ez da soilik izango ondo pasatzea eta aktibitate ludikoak egitea, baizik eta proiektu hezitzailea modu partehartzailean definitzea eta garatzea. Proiektuan egongo dira alderdi ludikoak, alderdi kognitiboak eta alderdi etikoa eta erlijiosoa.
Proiektuaren iraunkortasunak eta izaera prozesualak konpromiso sendoa eta egonkorra eskatuko die begiraleei zein haurrei.
Beraz, esan dezakegu, ekintza hauen garrantzia gero eta handiagoa dela, eta horien inguruan dagoen eskaintza gero eta oparoagoa dela.

No hay comentarios:

Publicar un comentario